Nedstat
Kostnadsfria rknaren
SökSök MedlemslistaMedlemslista AnvändargrupperAnvändargrupper Bli medlemBli medlem   ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in

Lysrörsfråga.
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Växter
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
defdac
Nyfiken

Från: Linköping

InläggSkrivet: Lör 20 Mar 2010, 13:04    Rubrik: Citera

Hm.. Jag borde sagt istället att Triton har nästan exakt samma spektralfördelning som Aquarelle, Aquastar, Hagen PowerGlo.

Mycket blått och rött med lite extra grönt för att göra färgåtergivningen hyfsad.

Bra PUR-effektivitet alltså.
sine
Intresserad

Från: Umeå (V Ersboda)

InläggSkrivet: Lör 20 Mar 2010, 15:06    Rubrik: Citera

Låter ju absolut värt att testa detta, så ja tack! Smile
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sine
Intresserad

InläggSkrivet: Lör 20 Mar 2010, 17:19    Rubrik: Citera

Nu är iaf belysningen utbytt mot två provisoriskt monterade Aquarelle - och jösses vad ljust det blev..!! Shocked Surprised Nu ser man ju hur det faktiskt ser ut i karet! Ser även saker som jag inte sett förut: Svart "långhårigt lurv" på flera bladspetsar... Shocked inte vackert.. Evil or Very Mad Antar att det är nån sorts alger som trivts när jag haft alldeles för lite ljus i karet? Hoppas de försvinner nu när ljusnivån ökat drastiskt så att växterna äntligen kan komma igång..

Jag tror i alla fall att det blir ännu bättre när jag sen kan sätta i nåt annat tillsammans med Aquarellen, HELT naturligt kan jag ju inte tycka att det känns med korallrosa ton i karet... Men nu är det ju iaf inte gulorange mysbelysning längre... Cool
Till överst på sidan
mediabrus
Beroende

Från: Umedalen

InläggSkrivet: Lör 20 Mar 2010, 20:18    Rubrik: Citera

Lycka till med rören! Skoj att få ett ansikte på er med. Och Sofia & Dorian tackar för wienerbrödet, de blev överlyckliga. (tyvärr kan inte jag äta den men den ser riktigt god ut!) Very Happy
sine
Intresserad

InläggSkrivet: Lör 20 Mar 2010, 23:31    Rubrik: Citera

mediabrus skrev:
Lycka till med rören! Skoj att få ett ansikte på er med. Och Sofia & Dorian tackar för wienerbrödet, de blev överlyckliga. (tyvärr kan inte jag äta den men den ser riktigt god ut!) Very Happy

Tack! Så bra att fikabrödet kom till användning ändå då, hoppas att det smakade! Nu har jag testat att stoppa i ett av Tritonrören istället för det ena av Aquarellena. Tycker väl inte att det blev någon märkbar skillnad direkt, karet känns fortfarande rosa... Så det kan nog stämma att Tritonrören och Aquarelle är ganska lika. Men de kan ju iaf vara bra att ha i reserv.. Reflektorn är också monterad så nu har vi reflektor till båda rören i karet - toppen, tack för det! Smile
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Växter Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Sida 5 av 5

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet