| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
defdac Nyfiken
|
Skrivet: Lör 20 Mar 2010, 13:04 Rubrik: |
|
|
Hm.. Jag borde sagt istället att Triton har nästan exakt samma spektralfördelning som Aquarelle, Aquastar, Hagen PowerGlo.
Mycket blått och rött med lite extra grönt för att göra färgåtergivningen hyfsad.
Bra PUR-effektivitet alltså. _________________ http://www.defblog.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
sine Intresserad
Blev medlem: 30 November 2009 Inlägg: 123 Från: Umeå (V Ersboda)
|
Skrivet: Lör 20 Mar 2010, 15:06 Rubrik: |
|
|
Låter ju absolut värt att testa detta, så ja tack!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
sine Intresserad
|
Skrivet: Lör 20 Mar 2010, 17:19 Rubrik: |
|
|
Nu är iaf belysningen utbytt mot två provisoriskt monterade Aquarelle - och jösses vad ljust det blev..!! Nu ser man ju hur det faktiskt ser ut i karet! Ser även saker som jag inte sett förut: Svart "långhårigt lurv" på flera bladspetsar... inte vackert.. Antar att det är nån sorts alger som trivts när jag haft alldeles för lite ljus i karet? Hoppas de försvinner nu när ljusnivån ökat drastiskt så att växterna äntligen kan komma igång..
Jag tror i alla fall att det blir ännu bättre när jag sen kan sätta i nåt annat tillsammans med Aquarellen, HELT naturligt kan jag ju inte tycka att det känns med korallrosa ton i karet... Men nu är det ju iaf inte gulorange mysbelysning längre...  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mediabrus Beroende

|
Skrivet: Lör 20 Mar 2010, 20:18 Rubrik: |
|
|
Lycka till med rören! Skoj att få ett ansikte på er med. Och Sofia & Dorian tackar för wienerbrödet, de blev överlyckliga. (tyvärr kan inte jag äta den men den ser riktigt god ut!)  _________________ Tanganyika |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
sine Intresserad
|
Skrivet: Lör 20 Mar 2010, 23:31 Rubrik: |
|
|
| mediabrus skrev: | Lycka till med rören! Skoj att få ett ansikte på er med. Och Sofia & Dorian tackar för wienerbrödet, de blev överlyckliga. (tyvärr kan inte jag äta den men den ser riktigt god ut!)  |
Tack! Så bra att fikabrödet kom till användning ändå då, hoppas att det smakade! Nu har jag testat att stoppa i ett av Tritonrören istället för det ena av Aquarellena. Tycker väl inte att det blev någon märkbar skillnad direkt, karet känns fortfarande rosa... Så det kan nog stämma att Tritonrören och Aquarelle är ganska lika. Men de kan ju iaf vara bra att ha i reserv.. Reflektorn är också monterad så nu har vi reflektor till båda rören i karet - toppen, tack för det!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|